Celebrate

Liga Deportiva Alajuelense Costa Rica vinner priset för bäst klädda

Klubben med bäst utklädnad och prestation vinner fri deltagaravgift för upp till 18 spelare i kategori A i Gothia Cup nästa år.

SKF Meet The World-laget, Liga Deportiva Alajuelense Costa Rica, som spelar i G13 kategorin, vinner priset för bäst klädda lag under öppningsceremonin.

I Costa Rica finns det en folkdräkt för kvinnor och en för män. Den för kvinnor, som presenterades på öppningsceremonin av flicklaget, består av en vit blus med broderier och en vid kjol i blått, vitt och rött, ofta med volanger och dekorationer. Kjolen är vanligtvis randig i dessa färger, vilket speglar landets flagga.

Den röda färgen symboliserar blodet som spilldes av dem som kämpade för landets frihet och självständighet. Den representerar också värmen och generositeten hos det costaricanska folket.

Den vita färgen står för fred, visdom och lycka. Den symboliserar också landets strävan efter att upprätthålla fred och demokrati.

Den blåa färgen representerar himlen, möjligheterna och uthålligheten. Den står även för Costa Ricas strävan efter frihet och det vackra havet som finns vid deras stränder.

Både lagets spelare och ledare blir överlyckliga när de får reda på att de har vunnit tävlingen och blir bjudna på en gratisresa till Gothia Cup nästa år. De hoppar och dansar tillsammans och hos vissa fälls det glädjetårar.
- Ni förstår inte hur mycket detta betyder för oss. Vi har det svårt ekonomiskt och hade egentligen inte råd att åka hit i år, men vi fick hjälp av sponsorer, säger en av lagets tränare i ren eufori. 

Grattis, Liga Deportiva Alajuelense Costa Rica, vi ses nästa år!

Klubben med bäst utklädnad och prestation vinner fri deltagaravgift för upp till 18 spelare i kategori A i Gothia Cup nästa år.

Gothia Cup fortsätter sitt hållbarhetsarbete tillsammans med våra partners för att nå FN:s globala mål till 2030. Med hjälp av vår huvudpartner SKF och våra officiella partners Polarbröd, DXC Technology, Elektroskandia, GB Glace, Kopparbergs, Kronfågel, Libresse, Länsförsäkringar, McDonalds , NeH, Pantamera, Puma, SEB, Norrmejerier, Via Tvättmedel, Mathem, Volvo, SJ, Tre, Volvo och Estrella tar vi steg mot de globala målen.

MAIN PARTNER

© 2024 Gothia Cup. All rights reserved. Integritetspolicy